به گزارش ایرنا از سازمان توسعه تجارت ایران، «محمدرضا کریم‌زاده» افزود: ایران در تولید برخی کالاها و خدمات مزیت رقابتی دارد و دیگر کشورها نیز نیازمند این محصولات هستند، بنابراین باید نسبت به معرفی و شناساندن کالاهای مزیت‌دار و رقابتی خود اقدام کنیم.

وی افزود: مجموعه وزارت صمت به‌ویژه سازمان توسعه تجارت ایران نقش موثر و کلیدی در هماهنگی سیاست‌ها، برنامه‌ها و پشتیبانی از فعالیت‌های صادراتی دارد؛ تولید صادرات محور، دارای اهمیت است و باید بر اساس یافته‌های بازار برای آن برنامه ریزی کرد؛ بدیهی است اگر چنین رویکردی داشته باشیم می‌توان انتظار داشت سهم متناسب با تلاش‌مان را در عرصه صادرات حاصل کنیم.

کریم‌زاده افزود: هر چقدر به‌ سمت تولید با ارزش افزوده بالا و دارای سطح فناوری بالاتر حرکت کنیم می‌توان انتظار داشت سهم ارزش افزوده کالای ساخت ایران و صادراتی افزایش پیدا کند.

وی گفت: برای دستیابی به این مهم، باید در سیاست‌های صنعتی کشور بازنگری شود، واحدهای تولیدی تجهیز و نوسازی شده و یا واحدهای جدید توسعه پیدا کنند که خروجی آن افزایش محصولات با فناوری بالاتر و با ارزش افزوده بالاتر است.

وی اظهار داشت: این سیاست در ذات خود بهره‌وری بالاتر و مدیریت بهینه منابع را به‌همراه خواهد داشت از این‌رو اتاق فکر سیاست‌گذاری باید با حضور صاحبان اندیشه و فعالان اقتصادی، با تجربه در عرصه بین‌الملل، تشکیل و خروجی آن در سند مربوط دیده شود.

گفتنی است، روز ملی صادرات پایان مهر با حضور مقامات عالی کشوری و جمعی از فعالان اقتصادی باهدف تقدیر و تکریم از صادرکنندگان نمونه برگزار خواهد شد.



Source link

Shares:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *