به گزارش ایرنا از وزارت راه و شهرسازی، سعید احمدی با بیان اینکه توجه به افزایش شاخص کیفیت قیر در دولت چهاردهم به جد پیگیری می‌شود، در خصوص وضعیت تولید کنندگان آسفالت در کشور اظهار کرد: در حوزه کارخانجات آسفالت، در هیات‌ وزیران در سال ۱۳۹۰ بحث ساماندهی وضعیت کارخانجات آسفالت، شن و ماسه به موضوع اساسی تبدیل شد و در سال ۱۳۹۱ با تصویب آن در شورای عالی زیربنایی مقرر شد که تمام کارخانجات آسفالت ساماندهی شوند.

وی بیان کرد: طی اقدامی جامع تمامی کارخانجات در کشور ساماندهی شد و با ارزیابی‌های صورت گرفته، رابط‌های استانی مشخص و بازدید گسترده‌ای از کارخانجات توسط کارشناسان این حوزه صورت گرفت که این رویه به صورت مستمر تا به امروز ادامه دارد.

رئیس بخش قیر و آسفالت مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی سپس با اشاره به وضعیت نامناسب رویه آسفالت‌ها گفت: سال گذشته در جلساتی که در خصوص ارزیابی کارخانجات برگزار شد مقرر شد تا دستورالعمل ارزیابی کارخانجات مجدد مورد بررسی قرار گرفته و کارخانجات براساس شاخص‌های تعیین‌شده رتبه‌بندی شود.

احمدی ادامه داد: در بحث وزن‌دهی به هر یک از شاخص‌ها، ۲ عامل نیروی انسانی و کنترل کیفیت بسیار مورد توجه قرار گرفت که در نهایت کارخانجات به یک امتیاز کلی می‌رسیدند و بر این مبنا از برخی امتیازات تشویقی برخوردار می‌شدند.

وی تصریح کرد: استراتژی به این نحوه است که کارخانجاتی که در حوزه نیروی انسانی و تجهیزات سرمایه‌گذاری لازم را داشتند، به پروژه‌های آزادراهی و پروژه‌های با اهمیت بالا ورود پیدا می‌کنند و کارخانجات با امتیاز کمتر با اعم از برخی ابزارهای حمایتی ترغیب به سمت ارتقا شاخص‌ها می‌شوند.

رئیس بخش قیر و آسفالت مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در ادامه با اشاره به عدم هماهنگی بین دستگاه‌ها گفت: به دلیل عدم ترغیب کارخانجات به اخذ گواهی‌نامه‌ها، شاهد کاهش طول عمر آسفالت هستیم.



Source link

Shares:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *