سهام سازنده خودروی برقی زیکر تقریباً ۳۵ درصد بالاتر از قیمت عرضه آن افزایش یافت که این یک شروع قدرتمند برای این سازنده خودرو‌های برقی است و بیشترین رشد عرضه اولیه یک شرکت مستقر در چین از سال ۲۰۲۱ در آمریکا را ثبت کرد.

زیکر، یک نشان تجاری وابسته به خودروساز چینی جیلی است. این شرکت در سال ۲۰۲۱ برای استفاده از تقاضای رو به رشد تشکیل شد و از آن زمان تاکنون نزدیک به ۲۰۰ هزار خودرو تحویل داده که عمدتا در چین عرضه شده اند. براساس پرونده‌های نظارتی خودروسازی زیکر در چهار ماه اول سال میلادی نزدیک به ۵۰ هزار خودرو تحویل داده است.

این شرکت چینی به دنبال آن است که در میان انبوهی از سازندگان خودرو‌های الکتریکی چینی که به دنبال سهم بیشتری از بازار اروپا و آمریکا هستند رقابت کند؛ این در حالی است که دولت جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده قصد دارد تعرفه واردات خودرو‌های چینی به ایالات متحده را افزایش دهد. 

رقابت شدید در بازار چین در میان رقبای داخلی و خودروساز آمریکایی تسلا، حاشیه سود سازندگان خودرو‌های برقی را از بین برده است و اکنون آن‌ها به بازار کشور‌های دیگر به عنوان بازاری برای افزایش فروش خود نگاه می‌کنند. 

خودروسازان چینی بی وای دی، سایک و گریت وال موتور، همگی اروپا را هدف قرار داده اند و مدل‌های برقی را برای رقابت به بازار عرضه می‌کنند تا با خودروسازان اروپایی رقابت کنند. آمار نشان می‌دهد فروش خودرو‌های برقی چینی در اروپا در سال‌های اخیر افزایش یافته است.

سهام شرکت‌های سازنده خودرو‌های برق در آمریکا در ماه‌های اخیر به طور قابل توجهی ارزش خود را در بازار سرمایه از دست داده اند؛ از جمله تسلا که بزرگترین سازنده خودروی برقی در آمریکا به شمار می‌رود، امسال ۳۰ درصد ارزش سهام خود را از دست داده است.

Shares:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *