به گزارش ایرنا از وزارت راه و شهرسازی، «سید میعاد صالحی» درباره روند احداث خط ریلی شلمچه- بصره افزود: بیش از ۵۰ سال است که دو کشور ایران و عراق منتظر احداث این خط هستند تا شاهد برقراری پیوند ریلی باشیم.

وی، مین‌روبی را از جمله موانع سر راه این طرح عنوان کرد و بیان‌داشت: از سال گذشته باتوجه‌به تلاش‌های انجام شده توانستیم تاکنون حدود چهار کیلومتر در عمق خاک عراق مین‌روبی کنیم.

صالحی، همچنین به کشف بیش از ۶ هزار انواع مین‌های جنگی و خمپاره اشاره کرد و گفت: تاکنون در سه مرحله دپوهای کشف شده را منهدم کرده‌ایم و به‌تدریج بقیه هم کشف و منهدم می‌شوند.

وی افزود: بیشتر این مین‌ها در منطقه شلمچه و مربوط به عملیات کربلای ۵ است، به‌طوری که پنج لایه مین‌روبی تا عمق ۶ متر به عرض ۵۰ متر و به طول حدود چهار کیلومتر انجام شده است.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن همچنین درباره ویژگی‌های پل احداثی برای این خط گفت: احداث پل بر روی اروندرود در شمال بصره در حال انجام است که ۱۷ پایه در خشکی و آب دارد و این طرح از نظر فنی بسیار پیچیده است و هم اکنون در حال شمع‌کوبی هستیم که این شمع‌ها هر کدام با ۱.۵ متر قطر و ۴۵ متر عمق در حال ساخت هستند.

وی ابراز امیدواری کرد با توجه‌ به سرعت خوبی که روند اجرای این طرح دارد بتوانیم در آینده نزدیک با حرکت مستقیم قطار تهران – کربلا، شاهد وصل ۳۶ کیلومتر حلقه مفقوده بین دو کشور باشیم.



Source link

Shares:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *