کاشت مو یک عمل جراحی زیبایی می باشد که بدون بیهوشی و بستری و با بیحسی موضعی و در کلینیک انجام می شود . در کاشت مو جراح پیوند مو پس از بیحس کردن ناحیه سر با مواد بیحسی موهای شما را از پشت سر و نیز کنار سر برداشت می کند و در نهایت این موها در مناطق طاسی و مورد نیاز کاشته می شوند .
ریزش مو یکی از مشکلات شایع در جامعه است که می‌تواند از عوامل مختلفی مانند ژنتیک، فشار روحی، بیماری‌های مزمن، نامناسب بودن تغذیه و استفاده از محصولات شیمیایی ناشی شود. روش‌های موجود برای مقابله با ریزش مو، از جمله محصولات مراقبت از مو، رژیم غذایی سالم و داروها، ممکن است در برخی موارد نتایج محدودی داشته باشند و نتوانند به طور کامل مشکل را حل کنند و لازم باشد به سراغ مراکز کاشت مو برویم.

کاشت مو

روند تمام روش های کاشت مو شامل سه مرحله برداشت فولیکول های سالم از قسمتی از سر، آماده سازی گرافت ها و پیوند آنها در ناحیه ای که دچار ریزش شده، می باشد. تقریباً در تمام موارد موهای مورد نیاز پیوند از پشت سر یا بالای گوش ها برداشته می شود، چرا که این نواحی بیشترین مقاومت در برابر ریزش مو را دارند؛ در غیر اینصورت در شرایط خاصی می توان از موهای صورت یا بدن متقاضی نیز استفاده کرد. تکنیک دقیق و ابزار مورد استفاده برای استخراج و انتقال فولیکول ها بسته به روش کاشت مو متفاوت است. افرادی می توانند از کاشت مو بهره ببرند که:
✔ از طاسی یا نازک شدن مو رنج می برند.
✔ فولیکول های سالم و کافی داشته باشند که بتوان از آنها برای پیوند استفاده کرد.
✔ شرایط جسمی خوبی داشته باشند.
✔ دارای الگوی طاسی مردانه یا زنانه هستند. (روند ریزش مو در آنها تثبیت شده باشد)

علت محبوبیت زیاد عمل کاشت مو در تهران

این حجم بالای تقاضا و محبوبیت انجام کاشت مو در تهران بی دلیل نیست. وجود دستگاه‌های پیشرفته و امکانات روز دنیا (در برخی مراکز کاشت موی تهران)، تعداد زیاد کلینیک‌ها و پزشکان متخصص و مجرب، قیمت مناسب کاشت موتهران نسبت به سایر کشورهای منطقه، همچنین امکانات رایگان سفر و اقامت در تهران برای مراجعین کاشت مو( برخی کلینیک‌های کاشت مو برای راحتی و رفاه حال مراجعین خود چنین امکاناتی را فراهم می‌کنند) باعث شده عده زیادی انگیزه پیدا کنند تا برای انجام عمل پیوند و کاشت مو تهران را انتخاب کنند.
البته فراموش نکنید که در این بین سودجویانی نیز با سوء استفاده از از ناآگاهی برخی مردم اقدام به تاسیس کلینیک‌های بدون مجوز و ارائه خدمات کاشت مو بدون داشتن تخصص و تجربه کافی نموده‌اند. پس اگر برای پول، وقت و مهم‌تر از همه سلامتی و زیبایی خود ارزش قائلید بهتر است قبل از هرگونه اقدام و انتخاب یکی از مراکز کاشت مو در تهران از اعتبار،تجربه و تخصص کلینیک مورد نظر اطمینان حاصل کنید.

معیار انتخاب بهترین کلینیک کاشت مو در تهران

اما از کجا بفهمیم بهترین و پیشرفته ترین کلینیک کاشت مو در تهران کجاست؟ همانطور که می‌دانید کیفیت انجام کاشت مو همه جا یکسان نیست و درصد موفقیت کاشت مو است که تعیین می‌کند چقدر تارها بعد از کاشت، قوی و قابل رشد خواهند بود. هر چقدر دقت و سابقه جراح بیشتر باشد علاوه بر اینکه بهترین روش را برای کاشت مو شما انتخاب می‌کند، طبیعتا نتیجه کار نیز بسیار طبیعی‌تر از افرادی است که بدون داشتن تجربه کافی جراحی کاشت مو را انجام می‌دهند. آسمان کلینیک این امکان را به شما می‌دهد که بتوانید تجربه‌ای لذت بخش از کاشت مو به کمک مجرب ترین جراحان در یک کلینیک فوق تخصصی کاشت مو در تهران را برای خود رقم بزنید و موهایی زیبا و خوش حالت داشته باشید. کلینیک آسمان بهترین مرکز کاشت مو در تهران است که فرصتی دوباره برای داشتن موی طبیعی را با استفاده از تیمی با سابقه و حرفه ای در اختیار شما قرار می‌دهد.
علاوه بر این، تجهیزات جدید و به روز در انجام کاشت مو مخصوصا در برخی از روش‌های خاص کاشت اهمیت زیادی دارد. مجهز بودن به ابزارهای اتوماتیک باعث می‌شود که استخراج فولیکول‌های مو از پوست سر به درستی انجام شود بنابراین فولیکول‌هایی که کاشته می‌شوند بدون کوچکترین آسیبی در سریع ترین زمان ممکن به قسمت‌هایی که دچار طاسی شده اند پیوند داده می‌شوند. در ضمن عوارض پس از جراحی و ایجاد زخم‌های سطحی نیز کمتر از روش استخراج دستی فولیکول است و همین موضوع باعث می‌شود که نتیجه بهتری حاصل شود.

انجام مشاوره های تخصصی پیش از تصمیم به کاشت مو

بسیاری از افرادی که شاهد ریزش موهای خود هستند نیاز به انجام کاشت مو نداشته یا شرایط انجام آن را ندارند؛ در بسیاری از کلینیک های کاشت مو توجهی به این نکته نداشته و تنها میخواهند با انجام پیوند مو هزینه خود را دریافت کنند. با انجام مشاوره های تخصصی پیش از کاشت مو در کلینیک تهران بیوتی، پزشک از داشتن شرایط کاندید مناسب کاشت مو اطمینان حاصل می کند و در صورت نیاز به انجام درمان های دیگر او را به درستی راهنمایی می کند.

مراحل بعد از عمل کاشت مو

در انتهای عمل سر شما پانسمان می شود معمولا خودتان به تنهایی می توانید کلینیک را ترک کنید اما می توانید قبل از اتمام عمل با همراه خود هماهنگ کنید تا تشریف بیاورند ( حضور همراه در کلینیک در طول عمل کاشت مو مقدور نیست و در ابتدای عمل همراه شما باید کلینیک را ترک کنند و در صورت لزوم در انتهای عمل تشریف بیاورند )
راهنمایی های لازم در مورد نحوه خوابیدن و مصرف داروها و سایر موارد قبل از ترک کلینیک به شما داده می شود و روی موبایل شما هم ارسال می شود .
دو روز بعد می بایستی پانسمان سر شما باز شود که اگر در تهران بودید به کلینیک تشریف می آورید و ما خودمان پانسمان را باز می کنیم سر شما شستشو داده می شود و آموزش شستشوی روزهای بعد و حمام رفتن داده می شود اما اگر امکان ماندن در تهران تا دو روز بعد را نداشتید ما روش باز کردن پانسمان و شستشوی سر را از طریق چندین فیلم آموزشی به شما به صورت کامل آموزش می دهیم و شما خودتان با کمک یک همراه در منزل خودتان ( و نه درمانگاه یا بیمارستان ) می توانید پانسمان را باز کرده و شستشوی اول را انجام دهید .
پس از باز کردن پانسمان و شستشوی سر با شامپو بچه چندین عکس برای ما می فرستید سایر آموزش ها داده می شود و روش سشتشو تا دو هفته آموزش داده می شود.
پس از دو هفته مجددا چندین عکس ارسال می کنید و می توانید سوالات خود را مطرح نمایید و روش شستشوی جدید آموزش داده می شود و نسخه داروهای تقویتی شروع می شود.
پس از دو ماه نیز همین مراحل تکرار می شود .
بنابراین پس از روز عمل دیگر نیازی به مراجعه حضوری به کلینیک ندارید و دوستانی که شهرستان هستند یا خارج کشور می باشند نگران ویزیتهای بعدی نباشند و تمام ویزیتها و آموزشها از طریق آنلاین انجام می شود البته در هر مرحله ای احساس کردید نیاز به ویزیت حضوری دارید با هماهنگی انجام شده می توانید برای ویزیت حضوری تشریف بیاورید .
موهای کاشته شده به مدت دو هفته رشد می نماید و بعد از دو هفته ریزش می کند و بعد از یک ماه تقریبا مانند قبل از کاشت می شوید ! ( البته ریشه موها زنده می باشد و کم کم موی جدید ایجاد می نماید ) . از ماه سوم کم کم موها شروع به رشد می کنند و از زیر پوست خارج می شوند و تا ماه پنجم بسیار کم تراکم هستند و از ماه پنجم تا یک سال کم کم تراکم ایجاد می شود و نتیجه نهایی کاشت مو 12 تا 14 ماه بعد از عمل مشخص می شود بنابر این باید در این مدت صبور باشید و تغییرات را به صورت ماهانه در موی خود احساس خواهید نمود.

حرف آخر

همانگونه که به اهمیت کاشت مو در این مطلب پرداخته شد لازم است به این نکته مهم نیز اشاره نماییم که اگر تمایل به کاشت مو دارید به بهترین کلینیک کاشت مو در تهران دارای نشانی https://www.drminaashrafi.ir مراجعه کنید. دکتر مینا اشرفی در این زمینه دارای تخصص و تجربه لازم و کافی است لذا با خیال راحت برای این موضوع از مطب دکتر اشرفی وقت بگیرید و ویزیت شوید.

Shares:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *