داریوش باقر جوان مدیرکل دفتر حمل ونقل مسافری سازمان راهداری با بیان اینکه برای سفرهای نوروزی علاوه بر ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده ای  اتوبوس برون شهری که حدود ۷هزار و ۵۰۰ دستگاه فعال هستند  که امکان  طی مسافت های متوسط و بلند را دارند ؛ گفت: در حال حاضر  ۱۱ هزار دستگاه اتوبوس در نظر گرفته شده است که حدود ۷۵۰۰ دستگاه از این ناوگان، امکان جابه‌جایی مسافر را دارند و مابقی برای مسیرهای کوتاه، سفرهای درون استانی، همچنین شهرهای نزدیک امکان فعالیت دارند.

وی ادامه داد : در کنار این ناوگان اتوبوسی، ۱۹ هزار دستگاه مینی بوس و ون به‌همراه ۳۰ هزار دستگاه سواری کرایه بین‌شهری، ناوگان حمل و نقل عمومی مسافربری جاده‌ای کشور برای خدمات رسانی به مسافران در سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ را تشکیل می‌دهند.

او گفت:  امکان خرید بلیت برای سواری های کرایه برون شهری هم به صورت حضوری وجود دارد و هم به صورت اینترنتی امکان پذیر خواهد بود.

باقر جوان گفت: در حالی که در سفرهای نوروزی ۱۴۰۲ بالغ بر ۶ میلیون ۴۵۰ هزار مسافر از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر جاده‌ای جابه‌جا شدند، طبق پیش‌بینی‌ها، امسال ۷ میلیون ۱۰۰ هزار مسافر از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای مسافر در طول سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ جابه‌جا می‌شوند.

 

Shares:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *