معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: از ابتدای سال آینده درجه بندی انرژی کالا‌های پر مصرف تغییر می‌کند و درجه بندی در حوزه انرژی سختگیرانه‌تر دنبال خواهد شد.

آقای محمد مهدی برادران در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار تحریریه صنعت خبرگزاری صدا و سیما افزود: در آخرین جلسه ایی که با حضور تولیدکنندگان کالا و دستگاه‌های دولتی برگزار شد، مقرر شد تولیدکنندگان رسما اعلام کنند سالانه چه میزان کالا با درجات A و B انرژی می‌توانند تولید کنند. 

 

وی اضافه کرد: با توجه به برنامه تولید ۴ میلیون کالای انرژی بر تا ۴ سال آینده و تولید سالی یک میلیون دستگاه، اولویت تولید به تولیدکنندگان داخلی داده شد. 

 

برادران ادامه داد:، اما اگر تولیدکنندگان به هر دلیلی اعلام کردند تولید ندارند طبق مصوبه‌ی هیئت دولت، این کالا‌ها با شرط درجه انرژی مناسب، وارد خواهد شد.

 

معاون وزیر صمت با اشاره به تغییر درجه بندی انرژی کالا‌های پر مصرف از ابتدای سال آینده، گفت: درجه ایی که امروز به نام A شناخته شده است سال آینده به درجه G تغییر خواهد کرد.

 

برادارن گفت: تعهداتی هم وجود داردکه دستگاه‌های دولتی باید به تولیدکنندگان بدهند و وعده‌هایی که در قالب مساعدت و از محل کاهش مصرف سوخت، باید به تولید کنندگان تخصیص پیدا کند که آن هم، قرار است عملیاتی‌تر و دقیقتر صورت بگیرد و در فاصله زمانی یک ماهه هم ظرفیت تولید و هم نحوه مساعدت دستگاه‌های دولتی، نهایی شود.

 

معاون وزیر صمت افزود: تا یک ماه آینده ظرفیت تولیدکنندگان داخلی و میزان تعهد دستگاه‌های ذیربط در حمایت از تولیدکنندگان مشخص می‌شود و اگر خللی باشد با واردات پوشش خواهیم داد.

 

Shares:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *