مرکز لیزر زگیل تناسلی در اصفهان به عنوان یک چراغ امید برای افرادی که به دنبال درمان پیشرفته و موثر برای زگیل تناسلی هستند ، قرار دارد. این مقاله به مراقبت های تخصصی ارائه شده در این مرکز می پردازد ، با تمرکز بر درمان های نوآورانه لیزر و مراقبت شخصی از بیمار.

درمان زگیل تناسلی در اصفهان

زگیل تناسلی یا همان زگیل مقاربتی، از جمله بیماری های جنسی شایع می باشد که افراد زیادی را درگیر می سازد. همانطور که از نام این بیماری مشخص می باشد؛ علائم این بیماری به صورت ایجاد زگیل هایی در نواحی مبتلا به این ویروس نمایان می شوند.

عوامل موثر در پایداری ویروس اچ پی وی می تواند شامل: مصرف طولانی مدت قرص های جلوگیری از بارداری، مصرف  دخانیات، همزمانی ویروس HPV با بیماری HIV و همچنین کم پروتئین در برنامه غذایی باشد.

علل و انتقال

انتقال HPV از طریق تماس جنسی علت اصلی زگیل تناسلی است. عواملی مانند چندین شریک جنسی ، تضعیف سیستم ایمنی بدن یا رابطه جنسی محافظت نشده خطر ابتلا به زگیل تناسلی را افزایش می دهند.

آیا هر کسی زگیل تناسلی دارد سرطان دهانه رحم می گیرد؟

خیر بالای صد نوع ویروس اچ پی وی داریم که برخی از آنها کم خطر و برخی پر خطر هستند. برخی از آنها که پر خطر هستند مثل 16،18 و 45 و 53 بیشترین خطر را برای این دارند که ممکن است رروی دهانه رحم باقی بمانند و به سرطان سرویکس تبدیل شوند. اما همین ها هم 10 تا 15 سال طول می کشد تا بخواهند تبدیل به سرطان بشوند. بنابراین مهم این است که در مراحل غربالگری این ویروس ها سریع تر پیدا بشوند و جلوی پیشرفتشان گرفته شود. این ویروس ها کاملا قابل دررمان هستند و اصلا نباید نگران آن بود فقط برای غربالگری ها باید به طور منظم اقدام کرد.

علائم و تشخیص بیماری

علائم زگیل تناسلی شامل برجستگی های کوچک و گوشتی یا خوشه هایی در ناحیه تناسلی است. تشخیص اغلب شامل بازرسی بصری توسط ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی است یا ممکن است برای تأیید نیاز به آزمایش بیشتر مانند بیوپسی یا آزمایش DNA HPV داشته باشد.

گزینه های درمانی در مرکز

مرکز لیزر زگیل تناسلی در اصفهان – دکتر زگیل علیرضا عابدی متخصص ارولوژی- طیف وسیعی از گزینه های درمانی پیشرفته را متناسب با نیازهای منحصر به فرد هر بیمار و ویژگی های زگیل ارائه می دهد.

لیزر درمانی

لیزر درمانی در مرکز از انرژی نور متمرکز برای هدف قرار دادن و از بین بردن بافت زگیل با دقت استفاده می کند. این گزینه درمانی غیر تهاجمی نتایج موثری را با حداقل زخم و ناراحتی ارائه می دهد.

کرایوتراپی

کرایوتراپی شامل یخ زدن زگیل ها با نیتروژن مایع برای از بین بردن تدریجی بافت آسیب دیده است که منجر به برداشتن آنها در جلسات بعدی در مرکز می شود.

داروهای موضعی

درمان های موضعی با قدرت نسخه ای که توسط متخصصان در مرکز تجویز می شود می تواند به طور مستقیم به زگیل ها اعمال شود تا پاسخ ایمنی را برای حذف موثر تحریک کند.

توصیفات بیمار

“به مرکز تخصصی درمان زگیل تناسلی اصفهان زیر نظر “دکتر زگیل” علیرضا عابدی متخصص ارولوژی مراجعه کردم و به دنبال درمان زگیل تناسلی مداوم بودم. لیزر درمانی که در اینجا ارائه شد نه تنها موثر بود بلکه بر روی پوست من نیز ملایم بود ، با نتایج قابل مشاهده پس از چند جلسه.”- امیر

“من در مورد درمان زگیل تناسلی ام تردید داشتم ، اما مراقبت های دلسوزانه و تخصص در این مرکز مرا راحت کرد. لیزر درمانی سریع و بدون درد بود و مهمتر از همه ، در از بین بردن زگیل های من معجزه کرد.”- سارا

تحقیقات و مطالعات علمی

مطالعات علمی اخیر بر اثربخشی لیزر درمانی در درمان زگیل تناسلی تاکید کرده است. تحقیقات انجام شده در سطح جهانی نتایج امیدوار کننده ای را از نظر میزان پاکسازی زگیل و سطح رضایت بیمار پس از درمان های لیزری در مراکز تخصصی مانند اصفهان نشان داده است.

سوالات متداول

آیا استفاده از روشهای درمانی برای زگیل تناسلی الزامی است؟

ممکن است مدتی طول بکشد تا علائم زگیل تناسلی ظاهر شوند، بنابراین احتمال دارد زگیل ها تا چند هفته یا چند ماه پس از ابتلا آشکار نشوند. در برخی موارد، پدیدار شدن زگیل های تناسلی می تواند تا سال ها به طول انجامد. بروز زگیل ها می تواند در داخل و اطراف واژن یا مقعد، روی دهانه رحم، کشاله یا خود ران، آلت تناسلی مردانه یا کیسه بیضه رخ دهد. همچنین، HPV می تواند سبب به وجود آمدن زگیل در حلق، دهان، زبان یا لب ها شود. در برخی افراد، زگیل های تناسلی می توانند در ظرف 2 سال به صورت خود به خود رفع شوند اما درمان آن ها قادر به تسریع این فرایند است.

آیا زگیل تناسلی از سطح توالت فرنگی قابل انتقال است؟

زگیل تناسلی یک بیماری مقاربتی است و برای انتقال نیاز به تماس پوست با پوست در حین رابطه‌ی جنسی دارد. سطح توالت فرنگی می‌تواند به انواع میکروبها آلوده باشد ولی سبب انتقال عفونتهای تناسلی نمی شود. در خانمها غربالگری برای این عفونت با انجام آزمایش ویروس شناسی روی نمونه ی پاپ اسمیر امکانپذیر است ولی این بیماری در آقایان راهی برای غربالگری در ناقلین بی علامت ندارد. حتما در سنین قبل از سی سالگی خود را برای این ویروس واکسینه کنید.

چه کسانی بایستی واکسن ویروس HPV را تزریق کنند؟

گفتنی است تمامی دختران نوجوان قبل از برقراری تماس جنسی واکسینه شوند. اما قابل توجه است بدانید که تزریق واکسن HPV در زنان باردار توصیه نمی شود. بهترین سن تزریق واکسن برای دختران و پسران از 9 سال به بالا توصیه می شود. هرچندکه بهترین زمان تزریق واکسن 9 تا 14 سال است. اما تا سن 26 سالگی هم توصیه می شود. اگر فرد قبل از 14 سال باشد دو نوبت تزریق و بالای 14 سال 3 نوبت تزریق واکسن توصیه می شود. هرچه سن فرد کمتر باشد ایمنی بیشتری در بدن ایجاد می‌شود.

نتیجه گیری

مرکز لیزر زگیل تناسلی در اصفهان ( مرکز تخصصی درمان زگیل تناسلی اصفهان زیر نظر “دکتر زگیل” علیرضا عابدی متخصص ارولوژی https://dzegil.ir ) به عنوان یک مرکز پیشرو که درمان های لیزری پیشرفته برای حذف موثر زگیل تناسلی را ارائه می دهد ، برجسته است. با تمرکز بر مراقبت شخصی ، تکنولوژی پیشرفته و نتایج مثبت بیمار ، این مرکز راه حل های جامع برای افرادی که به دنبال تسکین نگرانی های زگیل تناسلی هستند ، ارائه می دهد.

Shares:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *