الله مراد عفیفی پور سرپرست اداره کل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی  گفت:  طبق پیش بینی و ارزیابی های که صورت گرفته و با توجه به تامین زیرساخت ها در بنادر جنوبی استقبال خوبی از سفرهای دریایی خواهد شد.

به گفته وی از  ۶ ماه گذشته جلسات متعددی برای آماده سازی شناورها و سفرهای  دریایی برگزار شده و با توجه به آنکه برای سفرهای دریایی سه مولفه شناور،  پایانه و مسیرهای دریایی مهم است بنابراین در این بخش  بازرسی های  از نظر فنی و مهمانداران  داخل شناور  صورت گرفته  و در ترمینال و پایانه ها  امکانات رفاهی برای مسافران صورت گرفته است.

او می گوید: در طی ۱۱ ماه گذشته  ۱۷ درصد رشد  در سفرهای نوروزی و دریایی داشته ایم و  در ایام نوروز هم سعی شده  شناور ها ایمن تر و امکانات آنها  در جهت تسهیل سفر بیشتر شود‌.

او بیان کرد:  مسیرهای جدیدی در بنادر جنوبی  تعریف شده  با طوری که ۱۳ مسیر دریایی  از جمله  مسیر بندر حقانی به ابوموسی  و بندر حقانی به لارک  و هنگام در ایام نوروز امسال تعریف شده  است.

عفیفی پور  اظهار کرد: سالن های مسافری در تمامی  مقاطع به سمت جزایر کیش و قشم خارک  تکمیل شده و حدود پنج هزار صندلی برای ایام نوروز در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: بخش عمده ای از سفرهای دریایی داخلی بوده و تنها یکی دو مورد سفر خارجی بوده است که متقاضیان می توانند با مراجعه به مبادی اقدام به خرید بلیت الکترونیکی کنند.

او افزود: همکاران من در  تمامی بنادر به صورت ۲۴ ساعته پاسخگو خواهند بود و به تمامی مسافران توصیه می شود که برای سفرهای دریایی از شناور های مجاز و دارای تایبده استفاده کنند .

Shares:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *