سعید چلندری، مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی در نشست خبری امروز خود گفت: فاز دوم شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) امسال بعد از یک سال تحقیق و بررسی محقق شد. تامین منابع این پروژه در قالب کنسرسیوم انجام شد و در سه جبهه کاری  فعالیت ها شروع شده است.

وی ادامه داد: فاز دوم شهر فرودگاهی امام خمینی در دو بخش شروع شده و کارهای زیرسازی باندهای جنوبی آماده شده و در حال انجام آسفالت هستیم.

وی افزود: میانگین تاخیر در فرودگاه ها زیر۲۰ دقیقه است و اقدامات خوبی در جهت توسعه پروازها و افزایش کشورهای هدف اتفاق افتاده است.

چلندری با بیان اینکه  در بحث سرمایه گذاری با توجه به راه اندازی منطقه آزاد شهر فرودگاهی اقدامات خوبی صورت گرفته است، گفت: ۲۴۰ هکتار از این اراضی  را برای هسته پیشران تعریف کرده ایم و از این تعداد ۱۷۰ هکتار به اتمام می رسد.

مدیرعامل شرکت شهر  فرودگاهی امام خمینی  بیان کرد:  درآمد فرودگاه  در سال ۱۴۰۱ هزار میلیارد تومان بود  و با اقداماتی که  انجام دادیم در خصوص توسعه درآمد تجاری درآمد  فرودگاهی از هزار به ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان طی امسال رسید و پیش بینی می شود در سال آینده  به ۸ هزار میلیارد تومان برسد.

وی افزود: فاز دوم ساخت فرودگاه  امام بسیار گسترده تر از فرودگاه فعلی است و به نوعی ۱۰ برابر فرودگاه های کنونی کشور است. هزینه های ساخت فرودگاه ها ۲ و نیم میلیارد يورو برآورد شده و طول زمان ساخت این فرودگاه ها حدود ۵ سال زمان می برد و امیدواریم در اسفند ماه سال آینده فاز اول آن به اتمام برسد.

چلندری با بیان اینکه  ۴۸ شرکت هواپیمایی در شهر فرودگاهی امام خمینی  حضور دارند، گفت:  از این تعداد۱۴ شرکت داخلی و ۳۴ شرکت خارجی هستند و این شرکت ها به ۳۲ کشور و در ۷۳ مسیر خارجی  پرواز دارند. دو شرکت هواپیمایی از جمله  شام وینگز و ماهان به دمشق و لاذقیه پرواز دارند.

وی  در خصوص پروازهای نوروزی هم گفت: ۶هزار پرواز نوروزی از سوی شرکت های هواپیمایی برای مسیرهای خارجی درخواست شده و تا به امروز با مذاکرات  صورت گرفته با ۴ هزار و۳۰۰ پرواز نوروزی موافقت شده است.

او در خصوص میزان واردات  و صادرات کالا از فرودگاه امام خمینی هم گفت: میزان واردات کالا از فرودگاه امام خمینی  ۹ و نیم میلیارد دلار بوده و میزان صادرات  ما حدود ۶۰۰ میلیون دلار بوده است.

وی در خصوص مطالبات شرکت های هواپیمایی از فرودگاه امام خمینی هم گفت:  به جز ۴ شرکت با تمامی شرکت های هواپیمایی تسویه حساب کردیم و در حال حاضر  ۲هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بدهی این ۴ شرکت از جمله‌ ایران ایر، ماهان ، تابان و آسمان  بوده است که  برای ایران ایر مقرر شده که بخشی از ابنیه ها به عنوان مطالبات ارائه شود.

 

 

 

Shares:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *