داریوش امانی رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور در حاشیه همایش  سفرهای نوروزی  در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت واردات کامیون  گفت: برای امسال در بحث نوسازی کامیون  ها ظرفیت ۱۴ هزارتایی  قرار داده ایم گفت: طبق قانون نوسازی ناوگان به وزارت صمت سپرده شده و طبق تفاهم با وزارت صمت است و ما دستگاه همکار هستیم  ۲۶تا ۲۷  هزار کامیون از بند ۳۰ ماده ۳۰ هست وارد کشور شده و یک تعداد هم پشت گمرک هستند و قانونا   هنوز از گمرک نیامده اند.

او با بیان اینکه ۲هزار دستگاه اتوبوس  تا  اربعین سال آینده نمی رسد اما پیگیر هستیم که انشالله  وارد شود، گفت: ۵۰ دستگاه  اتوبوس  یک شرکت وارد کرده که در گمرک است و تا نوروز وارد ناوگان جاده ای کشور می شود.

او با اشاره به تصمیم‌گیری برای تعیین قیمت بلیت اتوبوس‌های برون‌شهری بیان کرد: این تصمیم منوط به ستاد تنظیم بازار است و هر زمان که مصوبه ستاد مشخص شود، افزایش قیمت ابلاغ می‌شود. 

امانی با بیان اینکه هنوز افزایش قیمتی از سوی ستاد تنطیم بازار ابلاغ نشده، بیان کرد: در حال حاضر افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی قیمت بلیت مطرح است، اما آنچه در ستاد تنظیم بازار تصوی ‌شود تعیین‌کننده است که هنوز تصویب نشده و هر زمان که تصویب شود ابلاغ خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی  اظهار کرد:  ۷ هزار دستگاه اتوبوس داریم که  در مسیرهای طولانی تردد می کنند و۱۴ هزار اتوبوس هم کارت هوشمند دارند که در  مسیرهای زیر ۳۰۰ کیلومتر می توانند تردد کنند.

Shares:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *